dimarts, 18 de juny del 2019

COOPERATIVES AGRÀRIES DE CATALUNYA-II JORNADA GASTRONÒMICA AMB PRODUCTES DE PROXIMITAT- AULA CAPRABO



Caprabo i la FCAC celebren la II Jornada Gastronòmica amb Productes de Cooperatives Agràries de Catalunya



·La meitat dels productes de proximitat que Caprabo ven als seus supermercats procedeixen ja de cooperatives agràries de Catalunya.

·La iniciativa s’emmarca en el Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo.

·La Jornada Gastronòmica ha comptat amb la participació del xef Nacho Arregui, assessor Gastronòmic i xef executiu del grup Bassko.

Caprabo i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) s’han unit, per segon any consecutiu, per celebrar la II Jornada Gastronòmica de Proximitat amb Productes de Cooperatives Agràries de Catalunya, que s’ha celebrat avui a l’espai Xef Caprabo de l’Illa Diagonal a Barcelona.

L’acte ha comptat amb la participació del xef Nacho Arregui, assessor Gastronòmic i xef executiu de Grupo Bassko, que ha ofert un taller d’alta gastronomia, amb receptes elaborades a partir de productes de cooperatives agràries que es comercialitzen als supermercats Caprabo.

Caprabo és la companyia de supermercats que més aposta per la producció de proximitat. Actualment, la meitat dels productes de proximitat de venda a Caprabo ja provenen de cooperatives agràries de Catalunya.

D’aquesta manera, mitjançant el seu Programa de Proximitat per Comarques, que va néixer el 2013 i que compta amb el suport de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), la Federació Catalana de DOP-IGP i el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, Caprabo ha introduït més de 2.600 productes de proximitat de les comarques de Catalunya, procedents d’uns 300 petits productors i cooperatives agrícoles.

Aquesta iniciativa suposa posar en valor l’economia de proximitat a través de l’alta gastronomia. Des de Caprabo i amb la col·laboració de la FCAC es treballa per fomentar el consum i el coneixement dels productes de cooperatives agroalimentàries.

Durant la presentació, el Responsable de Productes de Proximitat de Caprabo, Fernando Tercero, ha destacat que “el Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo aconsegueix impulsar les ventes d’aquests productes a Barcelona i la seva àrea metropolitana, on registra un increment del 5%. Per nosaltres és una gran satisfacció perquè suposa un símptoma de què els consumidors valoren aquest tipus de producte”.

Per la seva part, ha destacat que “l’objectiu d’aquesta col·laboració amb Caprabo Ramon Sarroca, President de la FCAC, és que els nostres productes estiguin a l’abast de tots els consumidors, garantint la millor relació qualitat-preu”. I ha afegit: “La principal avantatge dels productes de proximitat de cooperatives és la qualitat”. 

Cuina de proximitat, gran protagonista 

El Xef Nacho Arregui, xef executiu de Grupo Bassko, ha ofert un taller d’alta gastronomia amb receptes elaborades a partir de productes de proximitat de cooperatives agràries que es comercialitzen als supermercats Caprabo. Per això, Arregui ha optat per un menú de 6 plats, 4 principals i 2 postres, entre els quals destaquen alguns com: glopet de pa amb tomàquet i llonganissa, arròs melós de muntanya amb botifarra, bolets i formatge, o una espuma de iogurt grec, mel i menta.




Les cooperatives que participen a la jornada gastronòmica

Conca de la Tordera,  L’Agrària del Vallès, Càmara Arrossera del Montsià, Plana de Vic, Cadí, La Fageda, Apícola del Perelló, DOP Oli de l’Empordà “Oli de Pau” d’Empordàlia, Vinícola de Sarral, DOQ Priorat de Cellers, Unió DO Empordà de Celler Espolla, Colselva.

Caprabo, compromesa amb la producció de proximitat

El compromís de Caprabo amb els productes de proximitat es remunta a més de dues dècades. El 2015, la companyia va firmar un acord amb la Federació Catalana de DOP-IGP per a fomentar el coneixement dels productes amb aquest segell europeu de qualitat i el seu consum, a més a més de posar en valor l’economia local, la qualitat i la varietat de la producció agroalimentària de proximitat.

Seguint en aquesta línia, el setembre de 2013, Caprabo va fer un pas radical en convertir-se en el primer supermercat a incloure el segell oficial “Venda de Proximitat” per a aquells productes de procedència directa del camp. L’objectiu d’aquest segell és identificar davant del consumidor aquells productes agroalimentaris de Catalunya que per la seva proximitat redueixen al mínim el procés d’intermediació, quelcom que repercuteix en el cost i benefici del productor i del consumidor, afavoreix la viabilitat de les explotacions i contribueix a millorar l’economia local. Amb el mateix objectiu, Caprabo també té un acord amb la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC)

Caprabo és el primer supermercat que compta amb els 11 productes catalans que tenen el segell oficial europeu de Denominació d’Origen Protegida (DOP). Amb la Federació Catalana DOP-IGP, Caprabo té un acord de col·laboració amb l’objectiu de posar en valor i fomentar el consum dels productes amb segell DOP-IGP (Indicació Geogràfica Protegida).

FCAC 

La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) aglutina 214 cooperatives, que estan formades per 32.625 socis i donen ocupació a 4.438 persones. La seva facturació total és de 1.615 milions d’euros. 

Les cooperatives agràries neixen a finals del segle XIX per a fer front comú a les dificultats, avui el 20% de les cooperatives tenen més de cent anys. Són especialment vitals en sectors com l’oli, l’ametlla, l’avellana, arròs, fuita, cítrics i vi, on aporten entre el 50 i el 85% de la producció catalana, i també tenen una presència important en l’àmbit ramader, en concret a la producció de llet, porcí, boví de carn i mel.

Caprabo 

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l'any 1959. És el supermercat més antic d'Espanya. Té una xarxa de 320 supermercats, ubicats en el teixit urbà de les zones estratègiques de Catalunya. 

Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, com atribut transversal, els productes de proximitat i els frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. 

Cada dia, més de 200.000 persones compren en els supermercats Caprabo. Més d'un milió de clients de Caprabo fan servir la seva targeta client amb regularitat. 

Caprabo és pionera en la venda d'alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució en llençar al mercat una app de compra. 

Des del 2007, Caprabo forma part del Grup Eroski, del que suposa el 20% del negoci. El 2019 Caprabo celebra el seu 60 aniversari com el supermercat més antic d’Espanya. #Caprabo60anys