divendres, 14 de juny del 2019

GIRONA I EL TURISME DE BENESTAR-INFUSIONA'T

La Costa Brava i el Pirineu de Girona aposten pel turisme de benestar i creen una gamma d’infusions ecològiques de mar i muntanya amb Tegust Nature

Una escapada a la Costa Brava i el Pirineu de Girona representa parar per tornar a començar, recuperar l’energia i l’harmonia... però també gaudir d’una estada i unes vacances per passar-ho bé amb propostes vinculades a la natura, la gastronomia i la cultura. 

El ritme diari, cada cop més frenètic i accelerat, ens reclama la necessitat de trobar temps i espai pel descans, la salut i el benestar.

La Costa Brava i el Pirineu de Girona ofereixen una complerta oferta d’activitats per cuidarse i mimar-se aglutinades en el club de màrqueting Salut i Benestar del Patronat de Turisme Costa Brava Girona que actualment aplega una trentena d’empreses (hotels amb balneari, hotels de benestar, espais on retirar-se, empreses d’activitats, gastronomia saludable i agències receptives) que treballen per impulsar el turisme de salut i benestar i aposten per oferir experiències i productes relacionats amb el ioga, la meditació, la nutrició, els banys de bosc, la naturalesa i l’espiritualitat, seguint la tendència de creixement mundial del turisme de benestar amb la finalitat que el client visqui amb més plenitud, restableixi la seva harmonia, relaxi el cos i trobi benestar emocional.

Entre les propostes i experiències que ofereixen les empreses gironines i els seus professionals, hi ha activitats amb funcionalitat terapèutica com els banys de bosc, escapades spa —amb circuits termals, tractaments i massatges—, senderisme terapèutic, classes de ioga i mindfulness, tallers de cuina saludable —amb productes de proximitat i ecològics—, pràctiques de meditació variada i retirs espirituals, entre d’altres.

En l’afany d’afegir valor a aquestes experiències, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, mitjançant el club de màrqueting Salut i Benestar i l’empresa Tegust Nature, han unit esforços per crear dues infusions ecològiques: Costa Brava Essence, inspirada en la vida autèntica de la gent del mar de la costa gironina; i Pyrenees Essence, inspirada en la natura, la frescor i la intensitat del Pirineu de Girona. 

Les noves begudes han estat elaborades amb ingredients de qualitat; una combinació especial de plantes i flors autòctones de la zona amb moltíssima frescor de les terres gironines.

Costa Brava Essence

És una infusió inspirada en el mar, la brisa i el sol d’estiu. Les plantes principals són la marialluïsa, que aporta l’aroma de l’estiu, les algues, que donen el toc marí, i l’anís verd que proporciona aquell gust cítric dels moments màgics viscuts a la Costa Brava. Tot plegat, amb la intenció de recordar les sensacions que tenim quan som a primera línia de mar. 




Pyrenees Essence

La infusió dels Pirineus està inspirada en les rutes peregrines de connexió amb la natura. La menta i l’eucaliptus aporten una gran frescor i sensacions d’aire net, mentre que la farigola blanca i la canyella dona un punt més de calidesa.



Com a resultat d’aquesta col·laboració, els establiments associats al Club de màrqueting de Salut i Benestar i, també, a altres clubs de màrqueting del Patronat, incorporen les infusions a la seva carta de serveis. A més, l’entitat les farà servir en accions promocionals adreçades a professionals i intermediaris i com a element de marxandatge o souvenir. Per la seva part, Tegust les comercialitzarà entre els seus clients. 

Tendències del turisme de benestar 

El turisme de benestar és una modalitat en clar creixement que està contribuint a rejovenir l’oferta turística en destinacions madures, hi afegeix valor i, alhora, possibilita la diferenciació i l’especialització d’empreses i destinacions respecte de la competència. 

Segons un estudi del Global Wellness Institute de l’any 2018, el turisme de benestar ha crescut més d’un 40 % des del 2013 i mou una quantitat aproximada de 639 bilions de dòlars a escala mundial. Es pronostica que fins al 2022 hi haurà un creixement anual del 7,5 %. 

El perfil del turista que busca propostes de benestar a la Costa Brava i al Pirineu de Girona té un poder adquisitiu mitjà-alt i es caracteritza perquè manté un estil de vida saludable; s’interessa per la nutrició, les teràpies funcionals i l’esport, valora la naturalesa i es preocupa per la sostenibilitat i el medi ambient. 

Gran part dels visitants que arriben a la demarcació de Girona provenen del Regne Unit, els països nòrdics, França i diversos punts de l’Estat espanyol.

Al llarg del 2018, les empreses turístiques de la demarcació de Girona van detectar un creixement de la demanda d’activitats i experiències relacionades amb l’oferta turística de benestar quantificat entre un 20% i un 30%.